Analysis of “the Other World” in Naoko Awa’s Fairy Tales
نویسندگان
چکیده
This paper analyzes the other world in Naoko Awa’s fairy tales. Firstly, it elaborates definition of world, then types and symbolic meaning her works, discusses characteristics tales reasons for its formation. have strong Japanese classical culture color. The is not only deeply influenced by ancient language, but also can feel atmosphere ocean belief mountain belief.
منابع مشابه
A Book on Therapeutic Storytelling A review of The Interpretation of Fairy Tales and Anima and Animus in Fairy Tales
The book of The Interpretation of Fairy Tales and Anima and Animus in Fairy Tales, is one of the best books that one can read for the study of Jung’s psychology for two reasons: first, the author was one of the best students of Jung and his colleague for years; secondly, it analyzes the symbols and the concepts of Jungian psychology. This book expertly introduces the concepts of shadow, anima, ...
متن کاملanalysis of power in the network society
اندیشمندان و صاحب نظران علوم اجتماعی بر این باورند که مرحله تازه ای در تاریخ جوامع بشری اغاز شده است. ویژگیهای این جامعه نو را می توان پدیده هایی از جمله اقتصاد اطلاعاتی جهانی ، هندسه متغیر شبکه ای، فرهنگ مجاز واقعی ، توسعه حیرت انگیز فناوری های دیجیتال، خدمات پیوسته و نیز فشردگی زمان و مکان برشمرد. از سوی دیگر قدرت به عنوان موضوع اصلی علم سیاست جایگاه مهمی در روابط انسانی دارد، قدرت و بازتولید...
15 صفحه اولthe tragedy of modern man in arthur millers world
what miller wants is a theatre of heightened consciousness. he speaks of two passions in a man, the passion to "feel" and the passion "know". he belives that we can have more of the latter. he says: drama is akin to the other inventions of man in that it ought to help us know more and not merely to spend our feelings. the writing of the crucible shows us that he is trying to give more heightene...
15 صفحه اولthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Studies in linguistics and literature
سال: 2022
ISSN: ['2573-6426', '2573-6434']
DOI: https://doi.org/10.22158/sll.v6n4p1